Ebba Deijenberg - Tuesday

Tuesday

Idag vaknade jag riktigt utvilad, så himla nice! Alltså, känslan när jag kom hem igår, tog en varm dusch, åt pasta med kyckling till middag och sedan kröp upp i världens skönaste fåtölj med en filt... Aaamazing, säger jag bara, haha! Det var kanske det som gjorde att jag vaknade upp så pigg och glad idag?
 
Idag blir en relativt lugn dag i mitt "nya" hästliv. Qlivia ska ridas och jag ska åka upp till henne så fort jag har skrivit klart detta inlägg. Hon ska gå ett pass med fokus på övergångar och tempoväxlingar, lilla stumpan. Hon är så himla söt och feminim! När jag kom till stallet igår gnäggade hon och hon är verkligen mysig och försiktig. Är redan förälskad i henne, haha! Något jag sitter och funderar på är bett. När hon rids på träns så går hon på rakt bett, något som jag är ganska ovan vid då jag alltid har använt vanliga två- eller tredelade på mina egna hästar. Å andra sidan vill jag inte byta bara för att, speciellt inte på en häst som inte är min och som är ny på stället, men jag tycker ofta att hästarna upplevs som mjukare och "rörligare" med ett rörligt bett i munnen. Får fundera lite på den. Kanske gör jag så att jag rider henne på det raka bettet nu i några dagar och byter sen när hon har kommit in i rutinerna lite. Vad är erat favoritbett?
 
I eftermiddag ska jag laga matlådor och till gymmet. Kvällen bjuder på dressyrträning (som åskådare då) och sedan tacokväll med tjejerna! Blir nog fantastiskt mysigt, jag längtar redan! Men först - rida! Åh. Jag blir pirrig i kroppen bara av att skriva det. Detta är sån lycka!
 
 

Kommentarer:

1 Veronica:

Hej, jag håller med dig! Jag rider markarbete på en kompis hopphäst två dagar i veckan och hon rider på ett rakt bett men det trivs inte jag med. Jag upplever att stoet blir mer hängande så när jag rider så får jag byta till ett vanligt tredelat istället :) Fungerar mycket bättre! Man får ju testa sig fram lite försiktigt på nya pållar för att hitta bästa lösningen :D

2 Stina:

Gillar mest tredelade och efter jag har testat bett från bombers vill jag aldrig använda något annat igen:)

3 emma :

Hur uttalas hennes namn? Är det kilivia eller kulivia? Haha dåligt förklarat men du kanske fattar ;)

Kommentera här: