Ebba Deijenberg - Shopping

Shopping

Nu under Stockholm så hänger man ju på mässan mest hela tiden, känns det som! Iallafall i pauserna och när man kanske inte vill kolla på någon viss klass. Eftersom jag inte har någon egen häst just nu så ska jag inte köpa något direkt som jag måste ha - men självklart finns det saker som man vill kika på ändå! 
  • Lindor och paddar - något man aldrig kan få för lite av, enligt mig. Jag har ett ganska bra förråd med paddar men lindorna börjar bli rejält utslitna. Jag hade velat köpa 3-4 lindset som är riktigt fina som man kan ha när man ska fota eller träna, och aldrig använda till vardags. 
  • Schabrak - samma här. Jag har flera bra vardagsschabrak som har hängt med länge nu, vissa sedan när jag köpte Bambino år 2007. Jag skulle dock vilja uppgradera, kanske med något fint brodyr eller fina kantband?
  • Ylletäcken - jag har ett riktigt, riktigt fint blått täcke stl 155 från Anna Scarpati som jag har använt till fint/på tävling till Aithon. Ylletäcken är så himla användbara så jag skulle vilja köpa 2-3 stycken att ha hemma, på träning och till tävling. Varför så många? I dagsläget rider jag 2 hästar, men förhoppningsvis blir de 3 eller 4 inom en snar framtid...
Drömfint schabrak som jag köpte i våras!
 
... och mitt fina Anna Scarpati-täcke!

Kommentarer:

1 Linda:

Ylletäcken kan man aldrig ha för många av! Dessutom tycker jag dom är de täcket som bäst fyller sin funktion, tar bort svett och fukt från hästen samtidigt som dom hålls varma efter ett träningspass. Synd bara att dom ska vara så förbaskat dyra! Höll på att gråta ögonen ut mej när min häst hade lyckts vrida täcket och trampat håll i täcket i en fin vinkel av ett L när hon hade det efter ett pass i boxen. Som tur va kunde mormor sy ihop det med prydliga stygn och det syns inte att de ens vart trasigt.

Kommentera här: