Ebba Deijenberg - Lugna onsdag

Lugna onsdag

Godmorgon! Jag ligger faktiskt fortfarande i sängen, haha. Jag har såå svårt för att gå upp på morgonen! Tur att jag inte har alltför mycket planerat idag, så det är faktiskt helt okej att ligga och dra sig..!
När jag har kravlat mig ur sängen och ätit frukost är det raka vägen upp till Qlivia som ska skrittas ut idag! Blir spännande då jag har för mig att hon är lite tittig. Blir nog skönt för henne i vilket fall som helst med tanke på att hon har gått två dagar och flyttat till nytt stall, sådant tar ju på kroppen plus att det är minst lika viktigt att hålla huvudet positivt. 
 
Efter att jag har tagit hand om Qlivia bär det av till Vallda för att rida Ronny! Han vilade igår så jag tänker mig ett pass som ska vara mjukgörande för oss båda. Han är en fin men lite tekniskt svår häst tycker jag, då han har mycket massa och har en egen bestämd åsikt om hur allt ska göras. Han är efter Briar så det säger väl en del ;-) Det är otroligt lärorikt att rida honom iallafall och väldigt roligt så jag är riktigt taggad på dagens pass!

Efter att ha ridit två hästar ska jag krama ur den sista kraften jag har på gymmet. Nu har jag faktiskt lyckats hålla mig borta från socker/godis i två dagar (babysteps, yes) och jag längtar tills det har gått tre veckor och jag kan säga att jag är sockerfri. Blir ett spännande experiment! Igår var jag så fruktansvärt trött när jag åkte till gymmet så idag hoppas jag på lite mer energi. När jag kommer hem från gymmet tycker jag att jag har förtjänat ett bad och massa gos. Låter som en härlig dag!
 
Nu - frukost och sedan hästarna! Ha en amazing onsdag!
 
 

Kommentarer:

1 Ellen:

När får vi se film på Qlivia? Älskar din blogg förresten :)

Kommentera här: