Ebba Deijenberg - Dagens ridpass

Dagens ridpass

Hur skriver man ridpass i plurar egentligen? Ett ridpass flera ridpass? Dagens fundering, haha! Idag har Qlivia fått gå ut i skogen. När jag red henne första gången frågade jag om det var något speciellt som jag behövde veta om henne, och då sa ägarna att hon kunde vara tittig då och då. Så det har jag bestämt mig för att hon ska sluta vara, haha. Vi har skrittat runt i Delsjön idag och ja, det är något vi kommer behöva fortsätta öva på. Jag tyckte det var underbart att få skritta ut en sväng även om jag då och då hamnade lite på sniskan, och jag tror att Qlivan också tyckte det! Att få lite annan stimulans, få frisk luft - ja, det kan göra underverk! Imorgon tar vi nya tag igen efter en välbehövlig vilodag idag!
 
Direkt efter bar det av till Ronny! Oturligt nog så lyckades han knocka mitt huvud totalt när jag gjorde iordning honom, till den grad att jag var tvungen att sätta mig ner med huvudet mellan benen för att inte svimma. Inte den bästa starten, kanske. När jag hade hämtat mig lite satt jag upp och tänkte att i värsta fall får jag väl sitta av igen, men jag tänkte iallafall ge det ett försök. Ronny som vilade igår hade nog behövt en lite mer vaken och effektiv ryttare, för idag hamnade jag i mitt ajjabajja-läge där jag blir alldeles för rörlig i handen och passiv med benen. Att det ska vara så jäkla svårt! Jag HATAR att jag blir rörig i handen för jag vet ju att jag kan rida med en supermjuk och stilla hand. Jag VET men kroppen lyder inte. Just idag kanske jag kan skylla på huvudvärk, men vafan Ebba, kom igen nu. Använd dina långa ben istället för att hålla på och flaxa med händerna... 
 
Som tur är så är Ronnys ägare otroligt rar och hjälpsam, så imorgon ska hon rida först så att jag kan se hur hon rider honom. Det här med hästar är inte lätt, alltså, men jag tänker inte ge mig! En dag ska jag kunna sitta upp på vilken häst som helst, med en stadig sits och en stilla hand! 
 
Kunde jag när jag var 15 borde jag kunna när jag är 20. Träna hårdare!

Kommentera här: