Ebba Deijenberg - Trött i kroppen men glad ändå

Trött i kroppen men glad ändå

Alltså det måste ju finnas någon speciell kraft med fredagar? Typ något glittrande som får en att känna frihet och självständighet haha.. Typ som när man fyllde 18 ;-)
Aithon var duktig idag men jag känner själv att jag är sliten i kroppen. Att rida varje dag och sedan köra stenhårt på gymmet och i skolan tar på kroppen, minst sagt. Dessutom när jag har sovit dåligt några dagar i rad. Jag orkade inte riktigt rida fullt ut och ta vara på Aithons energi idag så därför får jag skälla lite på mig själv haha! Red igenom MSVA:1an och visst märks det att jag inte har ridit den på ett tag. Det tekniska sitter, absolut, men det här med att rida program är så galet viktigt. Att kunna rida rörelse på rörelse och hålla kvalitén igenom 7 minuter. Jag och Anette har bestämt att jag ska rida några delar ur MSVA:1an varje träning nu fram till tävlingen. Vi kan alla rörelser var och en för sig, men det ska gå som ett rinnande vatten. 2 veckor kvar till första start!
 
Något annat roligt som jag har att berätta är att jag nästa vecka ska på 2 timmars coachning av en av Sveriges mest framstående mentala coacher. Jag hade som ni vet ett väldigt tufft år förra året och då tappade jag mycket av min mentala styrka som jag hade när jag red ponny. Den ska tillbaka nu! Jag måste ha ett ännu starkare psyke inför den här säsongen, så är det bara. Jag har jobbat med denna coach då jag red på ponny under året då jag gjorde min satsning, så vi känner varandra. Ska bli riktigt kul att ses igen och se vad vi ska jobba med!
 
Nu ska jag faktiskt ta och vila en stund, bara chilla för mig själv. Plocka iordning på rummet, tända lite ljus, kanske kolla en film och bara slappa. Därefter ska jag åka och titta på lite nya träningskläder och dessutom försöka fixa min mobil som är inne på sina sista andetag nu...
 
På tal om mental styrka:
If: A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Is equal to; 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
 
Then H+A+R+D+W+O+R+K ; 8+1+18+4+23+15+18+11=98%
K+N+O+W+L+E+D+G+E ; 11+14+15+23+12+5+4+7+5=96%
L+O+V+E; 12+15+22+5 = 54%
L+U+C+K ; 12+21+3+11 = 47%
 
 
None of them makes 100%. Then what makes 100% ???
Is it Money? NO !!! M+O+N+E+Y= 13+15+14+5+25=72%
Leadership? NO !!! L+E+A+D+E+R+S+H+I+P= 12+5+1+4+5+18+19+8+9+16=97%
 
Every problem has a solution, only if we perhaps change our"ATTITUDE".
A+T+T+I+T+U+D+E ; 1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%
It is therefore OUR ATTITUDE towards
Life and Work that makes OUR Life 100% Successful...
 

Kommentarer:

1 Sofia:

NEJ vad skrämmande med alfabetet! Det läskigaste är ju att det stämmer också….

Kommentera här: