Ebba Deijenberg - Qlivia e. Quite Easy

Kommentarer:

1 Olga:

En fråga bara (ingen kritik mot dig som person) utan undrar bara varför du rider henne bakom lod? Jag förstår inte alls de som gör detta, och den häst som jag var medryttare på har en ägare som är equiterapeut som förklarade för mig att när hästen får bakom lod bygger hästen underhals och tappar bakbenen. När jag senare ifrågasatt flera stycken ryttare har de då sagt "ja men de spelar ingen roll såvida hästen får med sig bakbenen" - för all del men om hästen går bakom lod tappar den ju hela ryggen och bakpartiet? I mina öron makes it no sence... Andra säger "ja men om man rider hästen bakom lod hemma går den framför lod på tävling" i mina öron låter detta ÄNNU dummare, varför skulle hästen helt plötsligt sluta gå bakom lod bara för att en är på tävling. SNÄLLA, kan du förklara detta för mig, jag förstår ingenting. Är det bara ryttares okunskap som gör att sålänge hästen böjer på halsen går den i rätt form eller?
Trevlig blogg
Olga

2 Olga:

Alltså inte att jag tror att sålänge hästen böjer på halsen går den i en korekt form, utan om de är vad de flera ryttare tror och "slarvar" ;) ?

3 Olivia:

Vad använder du för ridbyxor på bilderna? :)

4 Natalie:

Skit fin häst! :)

5 Ida Kalander:

Så snygg häst!! Jag tänker direkt på Linns Morris när jag ser denna hästs kropp i action, så fin!

Kommentera här: