Ebba Deijenberg - Lucia

Lucia

Åh, jag kan sakna när man gick i grundskolan och dagarna kring lucia var sådär magiska. Vi hade alltid ett fantastiskt lucia-firande när jag gick på högstadiet. Vi var i en jättestor kyrka som alltid var helt fylld med människor som hade med sig lussefika, så det luktade lussebullar och pepparkakor i hela kyrkan. Jag var med i skolans kör som kompletterade med stämmor, egna låtar och så vidare. I nian var jag hederstärna vilket innebar att jag fick stå klädd i änglavingar bakom lucian. Åh, minnen alltså. Så himla mysigt. 
 
Idag blir en rolig lördag och en väldigt julig sådan. Jag ska snart åka till Ronny för att rida. Snälla Lena lånar ut honom idag för jag har bara bestämt mig att jag ska få en supermjuk hand och komma på hur jag ska rida honom. Tänk att det kan vara så svårt, alltså. Därefter åker jag till Qlivia och tar in henne och rider ett lösgörande pass. Vi var ute och traskade i skogen igår så hon borde vara pigg och glad! Efter det ska jag iväg på lite familjebestyr och så ska vi köpa en gran. Vi håller på att renovera hela huset här hemma så vi måste få in rätt möbler i rätt rum först, men granen måste ju ändå barra av sig inomhus innan man kan klä den så det spelar inte så stor roll var vi ställer den just nu. Tänk vad mysigt att kanske få klä den imorgon! Jag vet att vissa klär granen dagen innan julafton men vi brukar alltid klä vid lucia. 
 
Ikväll ska jag och William iväg på glögg (jag som inte ens tycker om glögg...) så det blir verkligen en fullspäckad lördag! Så roligt. Nu måste jag sätta igång! Hoppas ni får en fin lucia!
 
 
 

Kommentarer:

1 Julia:

Snälla kan du mobilanpassa din blogg !

Kommentera här: