Ebba Deijenberg - First day

First day

Jag har faktiskt precis kommit hem efter min första jobbdag! Det har gått superbra och jag är jätteglad även om jag är trött efter alla intryck som jag har fått under dagen. Jag har fått lära mig kassan, den fantastiska konsten bakom en perfekt vikt skjorta och få lära känna NK bakom kulisserna. På min lunch åt jag sushi på entréplan och sedan gick jag runt på hela NK och tittade i butikerna, haha. Jag har alltså haft en riktig heldag! Jag känner mig lyckligt lottad som har fått ett roligt jobb på min favoritbutik med härliga arbetskollegor. 
 
Nu försöker jag hitta lite energi till att åka och rida Qlivia och för att sedan pallra mig till gymmet. Eller? Dagarna i Stockholm har tagit hårt på mina krafter och egentligen skulle jag nog må bättre av att vila. Men någonstans i mig har jag spring i benen och jag vet att jag skulle må väldigt bra av att röra på mig. Får känna efter när jag ridit. Imorgon ska jag inte jobba så då hinner jag faktiskt träna två gånger om jag skulle vilja. Och rida! Haha. Nu ligger jag ju i sängen så jag känner att det här med att träna ikväll nog kommer att få vänta... 
 
Men, energi för att åka till stallet har jag alltid. Qlivia har ju vilat i helgen så det busfröet kommer säkert ha massvis med energi. Kanske blir alldeles lagom med en lång kväll i stallet. Det är ju faktiskt där jag trivs allra bäst. 
 
 

Kommentera här: