Ebba Deijenberg - Ett steg tillbaka

Ett steg tillbaka

Gårdagens ridpass gick verkligen åt skogen. Jag har ju varit lite bortskämd med att Qlivias utveckling har gått spikrakt uppåt från dag ett, och igår så tog vi ett steg tillbaka. Det är ju fortfarande mycket bättre nu än vad det var när jag fick hem henne, men ändå. Hon ville bara bli rak och tyckte att jag var jobbig som var på henne med ställningar och böjningar. Efter lite hjälp från Amalia fick jag till fin galopp som avslut och sedan kände jag att det fick räcka. 

Idag red jag svintidigt, jag satt till häst vid halv sju. Qlivia var bättre än gårdagen men fortfarande lite stel och yvig. Jag tror att hon håller på att brunsta och att det är därför hon är lite märklig. Eller så är det bara ett bakslag från framgången, det är ju inte heller något konstigt. Nu har det gått framåt i flera veckor och nu kanske det måste gå tillbaka lite för att sedan kunna lossna och gå ännu mer framåt. Jag är iallafall väldigt nöjd med min ridning idag då jag tyckte att jag red väldigt konsekvent och med fokus på rätt grejer. Nu får Qlivia skrittas ut imorgon och så tar vi nya tag på måndag!



Kommentarer:

1 Hanna:

Tack för att du är så modig och skriver om mindre bra pass med! :) Det ger en sådan ärlig bild av dig och jag känner hopp när det inte går spikrakt själv. Mycket skönt att läsa av en klok och duktig ryttare som dig! ♡

2 Alicia - Alicia And Stuff:

Så är det nog! Först ett steg bakåt och sedan två framåt!

Kommentera här: