Ebba Deijenberg - En tidig lördagmorgon

En tidig lördagmorgon

Dessa godingar! Qlivia och Tallis!
 
Klockan är strax efter fem och jag sitter i köket och äter frukost. Yes, you heard me. Varför går man frivilligt upp så himla tidigt, en lördag dessutom? Ja, vi kan väl säga att det beror på att jag har fullt ös-schema idag =)
 
När klockan är 06.00 åker jag till stallet. Där ska Qlivia ridas och Tallis promeneras. Min kompis Isabelle är hemma i Luleå så jag har hand om hennes häst idag, han ska bara promeneras utöver det vanliga fixet så det tar inte alltför lång tid. När hästarna går ut vid 8 måste jag vara klar ridmässigt, för att kunna mocka och fixa mat åt dom fram till klockan 9. Jag börjar jobba klockan 11 idag och jobbar fram till 16 i eftermiddag, vilket ska bli riktigt nice. Kul att jobba helg, tror det kommer vara mycket folk eftersom julen närmar sig! När jag har jobbat klart bär det av igen, denna gången för att titta på en häst! Det kommer bli en sen kväll då hästen står några timmar bort från mig men förhoppningsvis är resan värt det! 
 
Just nu är jag så trött att det känns som att all musik jag lyssnar på går alldeles för fort (jag hänger alltså inte med i även den lugnaste av låtar, haha) och som att rida känns som att bestiga en bergstopp. Som tur är har jag en stund på mig att vakna till. Vad ska ni göra idag? 
 
 

Kommentarer:

1 MalinKalin:

Kul med fullt ös! Hoppas du hittar drömhästen nu :)

2 zara:

Otroligt fina hästar!

3 Daniela:

Kör bara kör! Själv ligger jag i soffan och känner mig allmänt döfärdig, det är den där härliga veckan i månaden här -.-' ska pallra mig till gymmet också, det är ju Finlands självständighetsdag så gymmet stänger redan kl 16 idag... Så nu blir det att kvickna till och pallra sig iväg :D

Kommentera här: