Ebba Deijenberg - Snart vänder det

Snart vänder det

När jag vaknade upp imorse så fick jag mer eller mindre panik, haha. Det här mörkret som ligger över Sverige nu (alltså vädret, haha) får mig verkligen ur spel. Som tur är, så är det bara två dagar kvar innan det vänder. Den 21 december är den mörkaste dagen på året och sedan vänder det och blir ljusare igen. Eftersom vi knappt har haft minusgrader i Göteborg kanske man kan förvänta sig en sommar redan i mars? Så länge det är ljust ute så är det lugnt för mig...
 
Jag ska åka och rida nu på morgonen för klockan 13 börjar jag jobba. Jag jobbar till 20 ikväll, den ni! Det är ju nu inför julruschen, så hela helgen hänger jag på NK till på kvällen. För exakt ett år sedan satt jag och William på ett plan till Wien där vi tog en weekend innan julen hemma. Det var nog den mysigaste juluppladdningen jag någonsin har haft. Vi strosade liksom runt där, drack varm choklad, var bl a på Spanska Ridskolan och åt god mat. Det är kanske något man borde göra till tradition? Ta och resa några dagar innan jul. Man slipper ju definitivt julstressen iallafall, den saken är klar. 
 
Nåväl, nu måste jag snabba mig. Qlivia ska bara joggas idag men det tar ju också sin tid =) Föresten, idag är det 99 dagar kvar tills jag går in i salen på GU och sätter mig och skriver Högskoleprovet. Untz! Ha en härlig fredag, hörrni!
 
 

Kommentarer:

1 emilies:

Skitball header!

2 Molly:

Hej!
Har för mig att Qlivia är efter Quite Easy. Märker du av några personligheter av honom i henne? Konstig fråga kanske men jag har själv en häst vars morfar är Quite Easy och alla jag pratat med att Quite easy skulle varit väldigt speciell (läs: halvt galen) häst. Är det något du har märkt av på henne? :)

Kommentera här: