Ebba Deijenberg - Julklappar

Julklappar

Hur har ni gjort med julklappar? Har ni köpt alla än - eller struntar ni helt i det i år? Jag har inte köpt till alla än men jag har en ganska bra plan på vad jag ska inhandla. Jag tycker det är knepigt det där med jul, för jag hatar att köpa presenter för att man "ska", men å andra sidan är det ju underbart när man hittar den perfekta julklappen till någon när & kär...  
 
När jag köper paket försöker jag alltid att hitta en koppling till antingen en händelse eller en tydlig egenskap personen i fråga som ska få har. Förra året fick William biljetter till Håkan Hellström när han hade konsert i Scandinavium, just för att vi lyssnade otroligt mycket på just Håkan när vi träffades där i Fjällbacka och blev tillsammans. Det är liksom ett fint minne. Smycken och sånt tycker jag är svårt att köpa (även om jag själv alltid blir glad för sånt eftersom det är användbart) för jag tycker inte att det är så personligt. Å andra sidan är det ju "lätt" eftersom de flesta tjejer blir glada för armband osv, men jag gillar när det är en mer personlig touch bakom det hela. Å andra sidan fick jag ett fantastiskt smycke av min bästa killkompis Fredrik när jag tog studenten. När vi började umgås vid sex års ålder tvingade jag honom varje gång vi sågs (vilket var typ varje dag en hel sommar) att lyssna på The Olsen Brothers - Fly on the wings of love. När jag öppnade hans paket dagen efter studenten hade jag fått ett armband med två änglavingar formade som ett hjärta. På kortet stod refrängtexten till låten, det var så himla fint. En riktigt bra koppling till början på vår vänskap också ♥
 
Inför årets julklappar ska jag fundera en runda till hur jag kan göra det extra personligt. Jag ogillar den materiella hetsen kring jul för jag vet att det är så många som inte får någonting. Därför tycker jag nog att det är så viktigt med att det finns en större tanke bakom något, för det är något som alla kan ge. 
 

Kommentarer:

1 Elin:

Hej! Jag är ny på bloggen :) tänkte bara fråga om du kan berätta lite mer om de hästar du rider just nu? :) hur höga de är, vad de har för temperament , hur de är att rida osv.

Letar du egen häst eller hur ser planen ut för framtiden? :)

2 Anna:

Tycker dom perosliga klapparna är roligast att både ge och få, men ibland är det dock svårt.
Till min pappa har jag tjatat och tjatat på att han borde ha en bild på vår famolj på hans skrivbord på jobbet. Men nu i jul tog jag saken i egna händet. Hittade en tuff bild på han och mig från i sommras, skrev ut den, satte den på en spciell kartong, skrev detaljer kring bilden på baksidan och där va en del i den perfekta presenten
Nått man gjort själv tycker jag är extra roligt. Även egengjorda kort, kanske med en fin personlig text, bilder och klippt och klistrat!

Kommentera här: