Ebba Deijenberg - Jobblördag

Jobblördag

Godmorgon! Jag tillät mig lite sovmorgon idag då min snälla mamma erbjöd sig att hjälpa mig med Qlivia idag. Idag jobbar jag nämligen 11-20, och Qlivia ska vila så hon måste promeneras. Eftersom hon går ut i hagen på förmiddagen blir det lite sent idag, så stort tack till dig mammi! ♥
 
Gud, jag fyller 20 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) om tre (!!!!!!!!!!!!!!!!!!) dagar. Jag har lite livskris, måste jag erkänna. Nu har jag ju precis fått ett nytt jobb som jag trivs jättebra på men igår när jag stod och mockade så fick jag en sådan otrolig längtan efter att bara sätta mig på nästa flyg till Bahamas och köra något meditations&yoga-retreat. Eller dra till Los Angeles, typ. Knäppt, va? Jag har ju det liksom hur bra som helst just nu egentligen, har en häst som min egen, ett roligt jobb, en fantastisk pojkvän, bra familj, fina vänner och allt det där. Varför jagar jag hela tiden något nytt? Är det en typisk 20-årskris? Eller är det bara en inre stress om att man vill hinna leva livet på alla möjliga sätt, på både bredden och längden?
 
Nåväl. Än så länge är jag ju hemma och även om jag skulle vilja åka iväg så krävs det pengar för det. Så oavsett så kommer jag stanna kvar på samma plats här i Göteborg minst ett halvår till. Sedan, om jag inte hittar en häst, då kanske jag reser. Vem vet. 
 
Nu ska jag iallafall gå ner till vår pyntade gran, äta frukost och mysa innan det bär av mot jobbet. Hoppas ni får en fin lördag!
 
Hade ju saknat ihjäl mig efter honom om jag hade rest iväg, alltså.. 

Kommentera här: