Ebba Deijenberg - Advent

Advent

Jag försöker å lite julkänsla genom att stirra på mina bleka lussekatter när jag äter frukost. De smakade lite bättre än vad de ser ut, men de smakar knappt saffran och det förstår jag bara inte? Jag följde receptet enligt punkt och pricka (Leilas recept efter tips här på bloggen!). Nåja, de kommer säkert gå ner ändå. 
 
Idag är det söndag, advent, och ännu en dag full med jobb väntar! Innan jag börjar ska jag åka till stallet och rida och direkt efter är det julfest! Herregud, vilken dag... Dags att sätta igång helt enkelt! 
 
Hörrni! Bara en liten påminnelse till er ljuslängtande läsare där ute. Idag är det den 21 december, aka den mörkaste dagen på året. Efter idag blir det bara ljusare igen, åh vad jag längtar. Hoppas ni får en fin dag!
 
När man kan gå klädd såhär till exempel!

Kommentarer:

1 Malin:

Nej men vad konstigt! När jag bakade dem m det receptet blev de både luftiga och smakade saffran, annars skulle jag inte tipsat :/. Skumt det kan bli m bakning ibland :/. Hoppas du får en fin dag m Qlivia idag iaf!! Nu ska jag mot stallet & min kära häst, han gör alltid dagarna lite ljusare när solen saknas :). Kram

2 Evelina:

Kommer låta lite konstigt. Men du var med i min dröm inatt. haha, lite weird...

3 Johanna:

Jag bakade oxå Leilas lussebullar och de smakar inte ett skit. Trist...

Kommentera här: