Ebba Deijenberg - Sovmorgon

Sovmorgon

Jag skojar inte när jag skriver att jag vaknade för en halvtimma sedan. 10.45 slog jag upp ögonen och fick en smärre chock när jag såg vad klockan stod på! Nåja, antar att jag behövde några extra timmars sovtid och idag kunde jag faktiskt unna mig det. Jag var hemma från stallet igår kl 22.30 så det var väl också kanske en anledning.
Qlivia var sååå fin igår! Var riktigt roligt att rida henne. Hon hade ju vilat i flera dagar så jag var förberedd på en pigg och rätt stark häst, men redan i början av passet jobbade vi på övergångar så att hon blev uppmärksam istället. 
 
Jag ska åka och rida nu, sen träna och sedan hålla en träning. Ikväll blir det pastamiddag! En perfekt tisdag för mig som är lite trött och seg idag. Det är så himla skönt när man kan tillåta sig att vara på sånt humör och det är precis det jag ska göra idag. Bara mysa och njuta av att det är grått ute. Komma hem ikväll, ta ett bad och sätta på mig en mjuk tröja. Alltså, ni hör ju? 
 
Men, även om dagen bjuder på roliga och mysiga saker måste vissa saker faktiskt göras. First up är att rida Qlivia!
 


 

Kommentera här: