Ebba Deijenberg - Mål med min egna träning

Mål med min egna träning

Rent styrkemässigt:

  • Öka styrkan i mina övningar med 100% - alltså dubbla vikten på vad jag tar nu.
  • Kunna springa 5 km på under 30 minuter.
  • Göra 20 armhävningar (skojar inte när jag klarar 1 på knä idag)
  • Göra 10 pullups
  • Kunna göra fällkniven 10 gånger med raka ben

"Utseendemässigt":

  • ... Önskar jag mer form på mina axlar. Idag är de "sluttande" och framåtroterande vilket gör att jag ser ut att ha dålig hållning.
  • ... Önskar jag synligare biceps. Jag har ändå helt okej bicepsmuskler idag men skulle vilja framhäva dom lite till.
  • ... Önskar jag en bättre hållning. Jag saknar styrka mellan skulderbladen och coremuskulatur som håller ihop ryggen.
Som ni säkert märker så kommer jag att fokusera mest på styrkemässiga mål - vilket är det jag tycker känns mest sunt. Klart att man får ha utseende-mål också, men jag är rädd att jag skulle fastna i att aldrig känna sig nöjd och därmed bli missnöjd med sin kropp. Jag vill ju bli stark och vältränad och må bra, inte känna mig otillräcklig för att min kropp inte ser ut på ett visst sätt. Dessa mål strävar jag efter att klara av innan den 31 december. Det är liite tidspress men jag tror att jag klarar det! Fullt fokus och fullt ös! Let's go!
 
 Ser fram emot att bli stark i kroppen igen!

 

Kommentarer:

1 Kerstin:

Fin blogg och bra inlägg! Jag tränar en hel del (dock är gym inte min grej) och jag tror också att det är viktigt att inte fokusera för mycket på utseendet för att precis som du skrev att man aldrig blir nöjd. Jag tror istället att det är sånt som kommer på köpet om man tränar och mår bra :)

2 MalinKalin:

Bra inspiration! Jag ska nog försöka skriva upp några mål också :)

Kommentera här: