Ebba Deijenberg - Back again

Back again

Hej alla fina! Jag har inte glömt bort er men jag har helt enkelt haft fullt upp. Högskoleprovet gick BRA! Jag tror (enligt förra årets normeringstabell) att jag fick 1,5 på mattedelen och 1,7 eller 1,8 på språkdelen. Alltså kommer jag få över 1,5 iallafall som var ett "mål" med denna gången. Inför nästa skulle jag vilja ligga över 1,8 men det kräver ju också lite mer tid och planering än vad jag hade inför denna gången.
 
Jag jobbar på för fullt och har inte varit i stall eller andats häst de senaste dagarna alls, men idag styr jag och mamma bilen ner till Skåne för att hälsa på Aithon och för att titta på en häst. Spännande. Jag har funderat lite om jag ska lägga bloggen lite på is nu tills jag hittar en ny, just eftersom det här är en hästblogg och jag känner att det är så fruktansvärt uttjatat att bara skriva om att jag jobbar och gymmar hela tiden, haha. Bloggen kommer finnas kvar såklart och jag kanske lämnar något inlägg då och då, men jag "sparar ihop mig" tills jag har en häst i stallet. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge! Vad tycker ni? Det är ju trots allt ni som läser, haha :) 
 
I övrigt håller jag på att försöka få kontakt med chefen på Horsespot. Jag vet att jag skrev redan i juni att jag skulle börja blogga där men av någon anledning får jag inte tag i honom. Det ska också tas tag i, såklart.
 
Hallå, hur mår ni kompisar? Jag har saknat er de här dagarna! Berätta för mig hur ni mår! Rider ni? Hur går era hästar? Har ni tävlat något? Har ni gjort HP och hur gick det?
 
Igår var vi fyra ut och tog en supersmarrig drink efter jobbet!

Kommentarer:

1 Amanda:

Neeeej lägg den inte åt sidan!!!
Kanske du kan höra med Linn om din blogg? Hon jobbar ju för dem :D

2 Vilma:

Neeeej! Jag älskar dina vanliga blogginlägg nästan mest! Så kul. Du kanske kan fokusera mest på typ träning istället?

3 Nora:

Fortsätt blogga ändå, ääääälskar dina mysiga vardagsinlägg :)

4 Stephanie:

Tycker som de ovan att du ska fortsätta, du skriver bra och peppande vardagsinlägg som jag gärna läser varje dag :) Du kanske kan skriva lite mer om hur du tänker med en ny häst? Vad söker du? Hur hoppas su att framtiden ska se ut? Planer osv?
Hoppas HP resultatet stämmer med det du tror! Själv ska jag återgå till min hemtenta nu! :)

5 Erika:

Nej, snälla fortsätt blogga!! Jag följer liksom dig och Linn slaviskt, din blogg är en del av min dagliga blogg-rutin :)

6 Emma:

Snääälla fortsätt blogga!! och fortsätt gärna skriva mer ingående om träning, kost och hur du tänker kring hästköpet och den framtiden :)Varje gång du skriver att du ska till Aithon blir jag så glad för din skull för man ser att han betyder såå mycket för dig.
Jag gjorde också högskoleprovet, men bara för att prova på så jag har i g n e n aning om vad normeringstabellen kommer göra med mitt resultat -kan du inte berätta lite snabbt vilka poäng ungefär (efter förra årets) som motsvarar vilket resultat?
Tack för en bra blogg!

7 Sanna:

Neej Ebba snälla fortsätt blogga!! Jag tycker att det är kul att läsa om din vardag och all träning..... Den inspirerar mig!:) sen är det alltid kul att läsa hur du tänker kring hästköp. :)

8 Stina:

Nej! Gör verkligen inte det! Det är kul att läsa om lite annat också ibland ;)

9 Cissi:

Jag hoppas att du fortsätter blogga, du är så inspirerande!

Jag skulle tycka att det var jätteintressant att läsa mer om din träningsfilosofi med hästarna (vad har du för upplägg, hur tänker du när du ska introducera nånting nytt för hästen, osv), bästa tipsen när man rider program, hur det är att tävla ett mästerskap, vad det är för skillnad mellan att tävla utomlands jämfört med i Sverige osv. Sen ÄLSKAR jag dina vardagsinlägg också, de är så mysiga och du verkar vara en sån härlig människa. Älskar att läsa din blogg när jag sitter på bussen på väg till eller från skolan och bara mysa!

10 lina:

Neeej fortsätt blogga!!

11 Mathilde:

Ebba, du måste fortsätta blogga! Din blogg är daily inspiration! Kram!!

12 Linnea:

nejnejnej, sluta inte blogga! Din blogg är väldigt inspirerande, finns massa du kan skriva om ju! Mer om kost och träning och ja, håller med de ovan, du kan skriva mer om hur du tänker kring hästköp allmänt. Hur du tänker kring din framtida utbildning/drömjobb. En massa! Det är ju vardagsinläggen som är mest inspirerande, då relaterar vi som mest till dig och vill läsa mer.
Tycker att detta också är en del av själva ridsporten, just för att det är levande djur vi har att göra med. De pensioneras, skadas eller kanske säljs och då står vi utan träning ett tag. Det händer många av oss. Jag har själv pensionerat min 23 åriga häst nu och går bara och myser i stallet, som du :) Jag sparar till att kunna köpa en till, men det dröjer nog ett tag till då jag pluggar och inte har råd med två just nu, tyvärr.
Men det fina är att vi inte ger upp, och det är den resan vi följer med dig på nu - när du pensionerar Aithon och samtidigt letar efter en ny häst att träna! Tycker det är jättefint av dig att ge Aithon en sådan fin pension, trots att det är jobbigt för dig att ni inte ses lika ofta längre. Men vi vill följa med på din resa! Tack Ebba, du är grym! kram

13 Anne:

Din blogg är rolig, fortsätt! Hälsa Ahton, från alla dina bloggvänner!! & hur det går med ditt provridande av en ny häst är spännande. Att leta häst, är väll en hästblogg?

14 therese:

Nej fortsätt blogga!!

15 Anna:

Jag tycker att du ska fortsätta blogga ändå, absolut! Hav gjorde HP och betalade kurs för att få bra tops inför matematiken och har slitit som ett djur med DTK, XYZ osv osv. Får 0,9 på mattedelen och 1,4 på språkdelen. Samma hela tiden, hur många timmar jag ön lägger ner. Fyyyy så irriterande. Börjar misstänka dyskalkeli. Jag har alltid legat på gränsen till att klara av matematiken trots att jag lägger dubbelt så mycket tid och energi på det. Men man får ju god lust att ge fingret till det hela. Fy farao ...

16 angelica bengtsson:

vad bra att det gick bra på högskoleprovet :D

Kommentera här: