Ebba Deijenberg - Dagens gymträning

Dagens gymträning

Åh, var SÅ jäkla duktig idag! Riktigt stolt över mig själv. 
 
Som jag skrev imorse så stod marklyft på dagens gym-agenda. Jag har en svag ländrygg och därför vill jag lägga extra mycket fokus på det just nu, tillsammans med mycket övrig bålstyrka och lite axel-övningar. Dagens pass blev väldigt effektivt (tränade klart på ca 40 minuter, ingen vila här inte!) och jag var fortfarande anfådd när jag kom hem... Frågan är om man har tränat hårt då eller bara är riktigt otränad, haha!
 
Hursomhelst, såhär körde jag idag:
 
Uppvärmning på trappmaskin, 10 minuter
10x7 marklyft (Alltså förstår ni. 70 jäkla stycken marklyft. Ville dö redan innan jag hade börjat, haha)
3x8 per ben, benspark
3x10 Superman (länd-stabiliterare!)
Sidohopp 20 stycken
Kort stretching
Promenad från gymmet hem, tog ca 20 minuter
 
Väntar in en hejdundrandes träningsvärk! 
 
 

Kommentarer:

1 MalinKalin:

Bra jobbat! Heja Ebba :)

2 L:

Åh, så roligt att Du delar med Dig. Toppen med härlig inspiration :))!

3 Alexandra:

Kan du visa hur man göra korrekta marklyft?

Kommentera här: